понеделник, 16 февруари 2009 г.







Нищо не обединява един народ така, както неговият фолклор. Живото доказателство за това е ансамбъла „Овчарска песен” към читалището „Св. Св. Кирил и Методий” в село Дорково. Фолклорният ансамбъл е основан през 1971г. Той се състои от оркестър, танцов състав, мъжка певческа група и женска певческа група, а инструментите, които използват са кавал, гайда, тъпан, тарамбука, тамбура.



Имах уникалната възможност да чуя и видя на живо изпълнение на самодейците. Освен с невероятното звучене ансамбъла ме очарова с красивите си носии, динамичното хоро на девойките и колективният дух на целия състав. След изпълненито им бях абсолютно сигурна, че множеството престижни награди от международни фестивали са напълно заслужени. Родопското село Дорково не би било същото без ансамбъл „Овчарска песен”, защото освен ,че повдигат духа на всички жители в селото и околностите, състава организира и международен фестивал за автентичен фолклор. Местните жители ми споделиха, че по време на фестивала селото им направо разцъфва, хора от цял свят се стичат да чуят автентичният български фолклор, а българите идват да чуят чуждите състави. Всички обаче остават запленени от китното селце и прелестната природа на Родопите.

4 коментара:

  1. Интересно, такова стълпотворение става през топлите месеци на годината, поне така съм забелязал за традициите на малките селища?

    ОтговорИзтриване
  2. Да, обаче те пяха и танцуваха специално за нашето предаване-"Глобусът" по БТВ, за което им благодарим, защото наистина беше много студено :)
    Предаването ще се излъчи на 28-ми февруари от 12.00.

    ОтговорИзтриване
  3. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  4. Да, съборите на малките селца стават през най-китният период от времето! Напримeр в родният ми край, той е на Свети Дух – 51-ият ден след Великден! А до тогава всичко цъфти и хубавее...
    А като стана въпрос за “Глобусът”, имам един въпрос: Дали Колю Фичев е станал зет на брациговчани и по-точно на майстор строител от там, или не!? По вътрешно мое убеждение, не би го направил... но ми е интересно да проверя съображенията ми!
    Ще гледаме алените носии и ще слушаме народният фолклор на 28-ми, защото така разбираме, че сме живи! :)

    ОтговорИзтриване